Mijn work-out routine

Ruim twee maanden geleden ben ik, samen met Michael en een vriend, weer begonnen met fitnessen. Het komt hier regelmatig op mijn blog langs (in mijn weekendoverzichten komt een bezoekje regelmatig langs, en ook het zeuren over spierpijn kan ik niet laten ;)), maar wat doen we nou in die sportschool? Ik kan zeggen dat er na twee maanden een redelijk vast ritme in is gekomen. We proberen elke week drie keer te gaan, al lukt dit niet elke week, met vorige week mijn dieptepunt waarin ik geen 1 keer heb gesport. Oh well, je kan niet alles hebben. Deze week weer vol goede moed gewoon drie keer!

Op de eerste dag van de week doen we eigenlijk altijd borst en triceps. We gaan dan eigenlijk elke machine af die die spiergroepen trainen. Geen idee hoe al die apparaten heten, wat ik wel weet is dat ik na afloop mijn armen niet meer boven mijn hoofd kan houden! De tweede dag (die ook op een doordeweekse avond plaats vindt) zijn de rug en biceps aan de beurt. Oh, en de schouders, die doen we dan ook. Ook hier geldt weer: na afloop branden die spiertjes ook weer flink! En in het weekend is het tijd voor het laatste deel van ons lichaam: benen, billen en buikspieren. De nodige squats worden gedaan en verder worden ook weer alle beenapparaten afgelopen. Na afloop is trappen lopen vrijwel onmogelijk.

Daarnaast probeer ik natuurlijk ook nog trainingen voor de Damloop te proppen. Dit gebeurd ook vaak (nouja vaak, ik heb pas twee keer weer gelopen…), dit gaat vaak gebeuren in het weekend. Yep, na onze legday dus. De eerste keer dat ik weer ging hardlopen liep ik netjes 5 kilometer. Het weekend daarop liep ik er 6. Het plan is om elke week een halve of hele kilometer extra te lopen. Dat lijkt me op dit moment nog goed haalbaal en over een maand of twee wil ik dan ook heel graag een keertje van mijn werk uit naar huis toe rennen. Dat is zo’n 12 kilometer volgens Google Maps, dus over twee maanden moet dat prima in mijn schema te passen zijn (als alles goed loopt ;)). Zodra dat gebeurd is horen jullie het vast wel! 🙂

En dat is hoe, in een goede week, onze trainingsweek er uit ziet. Ik moet er bij vertellen dat het lang niet elke week goed gaat. Ik weet dat men zegt ‘als het belangrijk is maak je er tijd voor’, maar met een fulltime baan en een sociaal leven en, en, en… ja het schiet er dus wel eens bij in. Maar (behalve vorige week dan..) lukt het tot nu toe wel om in ieder geval 2 keer naar de sportschool te gaan. Ik ben in ieder geval erg tevreden met hoe het tot nu toe gaat!

Hoe ziet jullie trainingsweek er uit?

2 Comments

  1. Sas 16 mei 2014

    Leuk om te lezen! Ik ben vandaag eindelijk weer gaan skaten, jeuj!
    Ik skate nu alleen nog in het weekend. Door de drukte van werk is het niet haalbaar meer dagen te skaten. Doe het nu dus Vr, Za en Zo. Mitst het weertje mee werkt… Ik ben wel van plan misschien eens na mijn werk, ’s avonds te gaan skaten. Kijken hoe dat bevalt…

    Beantwoorden
    • Bente de Heij 17 mei 2014

      Wow dat klinkt ook wel pittig, drie dagen achter elkaar skaten! Een keertje na het werk is echt een aanrader hoor! Het is toch heel lang licht dus dat het donker is is geen excuus meer 😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge