Home sweet home en een Amerikaanse winactie

AmerikaZoooo zeg! Wat een reis! Wat hebben we veel mooie dingen gezien en wat was het fantastisch! Lees vooral verder over onze laatste avonturen en aan het eind van dit blogje kan je wat meer lezen over de winactie! Vrijdag ochtend zijn we na een vlucht van 5 en 7 uur (met een overstap waar enorm gehaast moest worden omdat we in drie kwartier van het ene naar het andere vliegtuig moesten én ook nog stoelen aangewezen moesten krijgen ;)) om 7 uur aangekomen op Schiphol. Anderhalf uur laten zaten we thuis weer op de bank. Dat is nog eens andere koek. Ten eerste was het voor ons gevoel 11 uur ’s avonds en ten tweede is het hier een heel stuk kouder ;). Na nog een paar uurtjes te hebben geslapen ging het wel weer en hoewel ik nog wel een beetje last heb van mijn jetlag (ik kom net uit mijn bed gerold terwijl ik normaal gesproken NOOIT na 12e pas uit bed kom ;)) maar daar zal ik waarschijnlijk snel van genezen zijn als ik morgen weer aan het werk ga ;).

AmerikaGoed, dan natuurlijk nog even de avonturen van onze laatste dagen (ik kan namelijk niet uitgepraat raken over onze fantastische vakantie!) Vanuit Santa Monica hadden we 3 dagen om de kust langs te rijden, op woensdag om 1 uur moesten we namelijk onze auto weer inleveren in San Francisco. Dat was prima want dit betekende dat we elke dag een paar uurtjes konden rijden, en de rest van de tijd genieten van de omgeving. En holy moly, wat hebben we genoten. Die kustroute is zo zo mooi. Zoals je je misschien kan voorstellen is Amerika niet zo plat als Nederland, dus ook de route langs de kust niet ;). Je rijdt dus langs (en af en toe door) de bergen, met voor het grootste gedeelte uitzicht op de zee, maar het uitzicht veranderd constant. Soms zijn er een soort van enorme duinen, dan heb je weer kale rotsen en het ene moment is het super groen en het andere moment is er juist helemaal geen begroeiing. Dat we deze route in 3 dagen konden doen was ik heel blij mee, en hoewel ik heel graag de grand canyon had willen zien ben ik heel blij dat we hebben besloten om dit niet te doen en gewoon de tijd te nemen voor de rest.AmerikaZo konden we ook na vanuit Santa Monica te zijn vertrokken (en aan te komen in Santa Barbara) lekker rondlopen op de pier en het strand, door naar het centrum om uiteindelijk na te zijn ingechekt nog een paar uurtjes in bikini aan het zwembad te kunnen liggen. Waar we trouwens nog een kolibrie zagen! Wat een super leuk vogeltje is dat! Heel bijzonder om te zien!

De volgende dag gingen we weer door (met nogmaals prachtige uitzichten!), om uit te komen in San Simeon. Een willekeurig plaatsje aan de kust. Onze hotelkamer had uitzicht op de zee en na aankomst zijn we ook weer lekker op het strand gaan liggen (nogmaals, heel fijn dat we gewoon op ons gemakje terug konden rijden naar San Francisco, zo eindigde onze vakantie gewoon in een halve strandvakantie, iets waar ik heel erg van kan genieten). AmerikaDe een na laatste overnachting was in Monterey, waarbij we door Big Sur heen reden, een prachtig gebied met een wat meer rotsachtige omgeving, waar we nog zeehonden (of zeeleeuwen?) op het strand zagen liggen en het uitzicht FENOMENAAL was! Echt, ik blijf het zeggen maar het was prachtig. In de avond besloten we naar een winkelcentrum in de buurt te gaan. Daar kocht ik nog een back-up van mijn favoriete eyeliner (van Kat von D voor de nieuwsgierigen) en na weer veel te veel te eten hebben gekregen gingen we weer lekker naar bed. De volgende ochtend wilden we op tijd weg gaan zodat we de auto op tijd (voor 1 uur) konden inleveren in San Francisco. AmerikaGelukkig ging dat allemaal zonder problemen! Onze koffers hadden we al bij ons laatste hotel afgeleverd (vlakbij het vliegveld) dus we konden nog even lekker rondlopen in San Francisco. In de middag besloten we lekker een sportsbar in te duiken waar we iets meer biertjes dronken dan gepland ;). ’s Avonds terug in het hotel voerden we niet veel meer uit. De wekker ging om half 6 want  op donderdag ochtend vertrok ons vliegtuig (om dus op vrijdag ochtend aan te komen in Nederland, heerlijk dat tijdsverschil).

En zo kwam onze reis dus ten einde. Heel erg jammer, maar aan de andere kant is het toch ook best wel fijn om weer thuis te zijn. De titel van dit bericht is namelijk niet voor niets home sweet home! Over die titel gesproken, er staat ook iets in over een winactie! Ik heb een paar kleine dingen mee genomen uit Amerika. Voor jullie!

De winactie
Amerika
Hoewel er niet heel veel meer in onze koffers paste (die zaten toen we heen gingen namelijk al helemaal vol) heb ik er nog wel wat extra’s in kunnen proppen. De aller beste deo is wat mij betreft de deo van Secret (fijner dan de Lady Speedstick als je het mij vraagt). In het pakketje zitten daar dan ook twee varianten van in. Daarnaast een babylips lip balm en nog wat lekkers: Red Hots en Reese’s pieces (van de bekende pindakaas chocolaatjes). Tot slot nog een fijne kauwgom waarop ik heb lopen kauwen tijdens het autorijden (natuurlijk een nieuwe verpakking, jullie krijgen niet mijn uitgekauwde stukjes ;). Wat je er voor moet doen? Niet veel:

Laat onder dit bericht een reactie achter inclusief geldig email adres waarbij je laat weten dat je mee wilt doen. Verder zou ik het natuurlijk leuk vinden als jullie me volgen op Bloglovin’ en/of Instagram. Jullie kunnen reageren tot en met volgende week de 8ste van november, daarna zal ik contact opnemen met de winnaar en het pakketje opsturen!

13 Comments

1. Dascha 1 november 2015

Wauw, wat een geweldige reis heb je gehad! Ik ben jaloers haha. Het lijkt mij ook echt bijzonder om gewoon zeehonden op het strand te zien liggen. Dat is toch gewoon echt mooi?

xoxo
    Dascha onlangs geplaatst…Sneak peek + updateMy Profile

2. Morgaine 1 november 2015

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, hahaha nee echt niet, maar wat prachtig mooi! Ooit hoop ik hetzelfde te kunnen doen zo langs die kustlijn, zee in welke vorm dan ook zo dicht bij mij, ja daar ga ik voor. 😀 Prachtige foto’s ook waarvan ik weet dat het langer nog niet de echte view haalt wat jij hebt ervaren.

De actie, laat anderen maar lekker meedoen, ik ben alweer ontzettend verwend de laatste tijd 😉

X
    Morgaine onlangs geplaatst…Witchworld AlmereMy Profile

3. Nesrin 1 november 2015

Welcome back!!
    Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. De foto’s van Las Vegas komen toch nog wel? Ik heb op Instagram wel wat voorbij zien komen wat er echt te gek uitzag.
    Oeh la la Secret deostick, deze is beter dan de Lady Speedstick toch? Ik wil het graag een ander gunnen want ik wil niet nog meer spullen incasseren maar aan de kant wil ik zo graag de stick proberen.

Ik laat het aan jou over Bente 😉
    Nesrin onlangs geplaatst…Blog wishlist Olympus Pen E-PL7My Profile

4. Hilde 1 november 2015

Wow wat ’n prachtige uitzichten!! 🙂 Heel gaaf zo’n roadtrip! Fijn dat jullie een leuke tijd hebben gehad! Ik zou dat ook super graag ooit willen doen! Moet ik nog wel ‘even’ míjn rijbewijs halen en een flinke berg geld sparen haha :p
    Hilde onlangs geplaatst…Fijne dingen – Hello November!My Profile

5. Marleen 1 november 2015

Ah superleuk! De foto’s zien er gaaf uit zeg! Ik doe graag mee: studiomarleen@hotmail.nl
    Ik volg je ook op Bloglovin 🙂 xx

6. Marion 2 november 2015

Welcome home! Heerlijk om je enthousiasme te lezen. Ik herken dat van mijn vader. Ik heb (had) zelf weinig met Amerika, maar door zijn verhalen en enthousiasme ben ik het ook prachtig gaan vinden. Fijn dat je zo genoten hebt. Nu even bijkomen.
    Marion onlangs geplaatst…Loving Lazy Sundays #64My Profile

7. Renske 2 november 2015

Prachtige uitzichten! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie hele toffe reis! 😀 Ik heb met plezier alles gelezen! Ik hoop dat de jetlag vandaag een stuk minder is geworden. 🙂
    Renske onlangs geplaatst…Mijn kiekjes | OktoberMy Profile

8. Anita H. 3 november 2015

Ik doe graag mee!

9. sammie 3 november 2015

Schitterende foto’s en wat een uitzicht! Prachtig!

10. Astrid V 3 november 2015

Superleuk! roadtrippen door Amerika staat al zo lang op mijn lijstje <3

Liefs,

Astrid

11. Miss HAPPINEZ 4 november 2015

Wat leuk! Ik ben gek op reeses en die hete snoepjes lijken me ook wel bijzonder! Uiteraard zijn de babylips en de andere producten ook héél erg welkom.

12. Rianne 4 november 2015

hooooi! super dat je het zo fijn hebt gehad! Ik doe mee met de winactie ☺️

13. Sas 8 november 2015

Wat een super toffe foto’s en heb echt met veel plezier meegelezen… kan ik nog mee doen met de winactie?! 🙂