New York City: dag 2 en 3

Het is hier geweldig! Onze derde echte dag (dan tel ik de vlucht dus niet mee) achter de rug en we genieten vol op! Maar laat ik bij het begin (nouja, het begin van dag twee dan) beginnen! Ons Nederlandse ritme zat (en zit) er nog lekker in en om kwart over 5 (’s ochtends dus) waren we klaar wakker. Om half 6 werd het ontbijt pas geserveerd dus dat werd een beetje tv kijken (holy moly wat veel reclames!). Om half 6 dus een lekker ontbijtje in het hotel en daarna nog een beetje geluierd in bed. Om 10 uur gingen we weer richting de metro. Op naar Manhattan!

We besloten naar de Chelsea Market te gaan en na een korte wandeling vonden we het. Lekker rond gelopen (al vonden we het weinig markt-ig)
en in 1 van de eettentjes een lekker broodje gegeten. Omdat we er redelijk vroeg waren was het nog lekker rustig, erg fijn. Toen we na het eten weg gingen was het al super druk geworden! Na de Chelsea Market was het tijd voor de High Line. Ook erg leuk om over heen te lopen. De bomen hier hebben prachtige herfstkleuren dus dat zorgde voor mooie plaatjes :). Na nog een rondje door het Meatpacking District (leuke buurt) doken we een kroeg in en keken we onder het genot van een paar biertjes een voetbalwedstrijd.

Rond een uurtje of 5 gingen we er vandoor. Op naar de Brooklyn Nets. We namen een andere metro dan ‘onze’ metro maar stapten wel bij dr zelfde halte uit: DeKalb Avenue. Eenmaal weer bovengronds herkende we niks en ook op onze kaart konden we de straatnamen die we zagen niet vinden. Uiteindelijk een voorbijganger gevraagd of ze ons kon vertellen waar we waren. Nou, we stonden niet meer op de kaart! Ze raadde ons aan om de bus naar downtown Brooklyn te nemen. Dat bleek uiteindeliji een rit van 30 minuten. Terwijl het buiten al donker was (wat er voor zorgde dat we de straatnamen niet meer konden lezen..). Gelukkig waren alle mensen in de bus super lief en hebben ze ons bij de juiste halte uit de bus gestuurd. Pfieuw, een heel avontuur kan ik je vertellen!Gelukkig waren we nog op tijd voor de wedstrijd! Heel leuk om een keer mee te maken en na afloop was het direct bedtijd!

Om vervolgens weer om kwart voor 6 wakker te worden ;). Zelfde riedeltje: 6.30uur ontbijten, beetje snoezelen en rond half 11 de stad weer in. Dit keer stond de ferry naar Staten Island op het programma. Erg leuk om het vrijheidsbeeld eens in het echt te zien! We naman vrijwel meteen weer de ferry terug. Op naar SoHo en TriBeCa! SoHo vond ik tot nu toe denk ik het leukste buurtje. Leuke winkels, leuke gebouwen, leuke sfeer! Rond 3e doken we weer de kroeg in. Tijd voor Ajax-Barcelona (zo jammer dat we verloren hebben).

Na de wedstrijd liepen we nog wat rond in SoHo en TriBeCa om uiteindelijk de metro terug naar Brooklyn te nemen en daar bij ShakeShack een lekkere burger te nuttigen. Toen door naar het hotel waar ik een ontspannen bad nam (inclusief bubbel bruis bal van de Lush). Heerlijk! Na mijn badje ben ik meteen dit verhaal gaan typen. Het is hier nu half 10 dus zo nog even tv kijken en over niet al te lang naar bed. Morgen weer een dag! ♡

3 Comments

1. Infinity 22 oktober 2014

Leuk dat je naar die wedstrijd bent gegaan!

Liefs,
    Eva

Beantwoorden
  2. Sas 25 oktober 2014

Super leuk om mee te maken!

3. Paul 3 november 2014

Klinkt alsof jullie je goed vermaken!