Pretty Yosemite

IMG_20151015_103955Wauw, dat is zo’n beetje het enige wat de afgelopen dag uit mijn mond kwam. Wauw, wat is het hier mooi! Maar laat ik bij het begin beginnen. We waren gebleven in San Francisco. Waar we onze bolide voor de komende tijd op zouden gaan halen. Door mijn collega werd aangeraden om niet het aller kleinste model te kiezen (iets wat we tijdens het boeken wel gedaan hadden) en uiteraard kregen we een mooie aanbieding voor een upgrade die we besloten te nemen. Geen verkeerde keuze want wat een fijne auto hebben we zeg! Lekker ruim, ligt goed op de weg, je hoeft je geen zorgen te maken dat je de bergen hier niet op komt en hij is ook nog eens heel erg mooi (en het oog wil natuurlijk ook wat). Helemaal top dus! Na een paar spannende minuten (oké het waren iets meer dan een paar minuten) had Michael ons de stad uit gemanoeuvreerd en reden we op de snelweg, dat was even spannend. Op naar onze volgende bestemming!

IMG_20151015_165927De uitzichten onderweg waren ook zeer aangenaam maar na zo’n 4 uur rijden kwamen we aan bij de plaats van bestemming: Oakhurst. Een plaatsje vlakbij de zuid ingang van Yosemite park. Hoewel we van te voren van plan waren om diezelfde dag nog door te rijden naar het park besloten we toch om het wat rustiger aan te doen (het is tenslotte vakantie) en Yosemite voor de volgende dag te bewaren. We genoten van het uitzicht bij ons hotel, reden naar de plaatselijke supermarkt om het één en ander in te slaan, haalde wat te eten en gingen niet al te laat naar bed (ik kon om kwart over 9 mijn ogen niet meer open houden, Michael hield het maar liefst tot 10 uur vol).
YosemiteUiteraard de volgende dag mooi op tijd wakker (in eerste instantie om half 5 maar dat hebben we weten te rekken tot half 7, van die jetlag zijn we nog steeds niet helemaal af). We deden lekker rustig aan, haalden ontbijt in Oakhurst zelf en reden vervolgens door naar Yosemite. Wauw. Had ik dat al gezegd? Wat is het daar mooi zeg! Bergen, bomen, nog meer bergen. De uitzichtpunten waren fantastisch. In de Yosemite Valley hebben we nog een wandeltochtje gemaakt. Naar de watervallen, maar door de enorme droogte hier was er geen water te bekennen (de watervallen doen het voornamelijk goed in de lente. Water of niet, het zag er prachtig uit!YosemiteUiteindelijk zijn we via de slingerwegen weer terug gereden naar het hotel waar ik nog even in bikini aan het zwembad (maar zeker niet in het zwembad, dat water was zo ongeveer 0 graden..) van de zon genoot. Nog even op de kamer luieren en toen was het tijd om weer naar het stadje te rijden voor eten! Op tripadvisor had ik gekeken wat de moeite waard was en we vonden een heel leuk tentje (een brouwerij) waar we lekker gegeten hebben. Bommetje vol (mensen, die porties zijn niet normaal) kwamen we weer in het hotel aan. Meteen even dit blogje typen, dan douchen en nog zo lang mogelijk wakker blijven ;). Het is hier nu half 9 en als ik het tot 10 uur red zou dat helemaal perfect zijn. Morgen rijden we weer verder, langs het Sequoia National Forest richting onze laatst geboekte overnachting (tussen Yosemite en Death Valley Park in). Jullie krijgen ongetwijfeld snel weer een update van me, in de tussentijd ben ik enorm aan het genieten!

In de tussentijd: ik ben op het moment wat actiever op instagram, dus als je het leuk vind om een voorproefje te krijgen van onze reis in Amerika, je kunt me vinden op @notabularasa (klik hier voor de link).Yosemite

12 Comments

1. Dina 17 oktober 2015

Wauw! Ik zag al een foto voorbij komen op Instagram. Wat lijkt het me daar prachtig zeg, adembenemend! Hoe groot zijn de porties eten daar dan? Ongeveer een dubbele portie?
    Dina onlangs geplaatst…Deze boeken lees ik dit weekendMy Profile

2. Marion 17 oktober 2015

Wauw, wat een superstoere bak! Daar zou ik de hele dag in rondscheuren!
    Marion onlangs geplaatst…Ongeschoren naar de saunaMy Profile

3. Margo 17 oktober 2015

Wauw indeed! Prachtig daar zeg, het klinkt heerlijk. En hele kicke auto ook 😀
    Margo onlangs geplaatst…Vietnam trip deel 1: De reis en het begin in HanoiMy Profile

4. Renske 17 oktober 2015

Wauw, ontzettend gaaf zeg! Prachtige omgeving om met zo’n toffe bak door te rijden. 🙂
    Renske onlangs geplaatst…De magie van Sans-Online & giveaway shoptegoed!My Profile

5. Robin 17 oktober 2015

Slopers!
    Ongelofelijk daar. Wat een natuur en wat een auto!
    Klinkt als een super toffe roadtrip.
    Take care

6. Morgaine 17 oktober 2015

Echt supergaaf en ja die auto, je moet groot denken daar, hahaha geweldig!

Geniet ervan en ik heb je nog niet voorbij zien komen op instagram, hoe gek, ga je dus even opzoeken, werkt eigenlijk net als Fb denk ik zo ondertussen… 😉

X
    Morgaine onlangs geplaatst…Lekker ongegeneerdMy Profile

7. Andrea 17 oktober 2015

Wat een heerlijke plek. Ik was daar in 2008 en vond het zo fijn. We kwamen toen ook net van death valley dus de frisse koele lucht was zo genieten.
    Andrea onlangs geplaatst…My marathon secrets: Be preparedMy Profile

8. Lisa 17 oktober 2015

Wauwie,w at een toffe auto haha! Ziet er allemaal heel leuk uit.
    Lisa onlangs geplaatst…It’s not how good you are it’s about how good you want to beMy Profile

9. Annelies 18 oktober 2015

Vette auto + mooie omgeving + leuk gezelschap. Jij hebt de tijd van je leven zo te zien. Ik ben helemaal niet jaloers op jullie mooie reis 😉 Wat een leuke foto van jou trouwens.
    Annelies onlangs geplaatst…En de winnaar is…My Profile

10. Tessa | 52druppels.nl 18 oktober 2015

wat een geweldig landschap! ik wil ook!
    Tessa | 52druppels.nl onlangs geplaatst…HerfsthoofdMy Profile

11. Nesrin 19 oktober 2015

Wow dat uitzicht. Prachtige foto’s Bente!