Weekoverzicht 26: Portugal en een lang weekend thuis

Afgelopen week bracht ik nog grotendeels door in Portugal. Lekker luieren en op het strand, een boottochtje langs de kust en verder helemaal niets. Op donderdag was het feest over en vlogen we weer naar huis. Nog een lekker lang weekend en de afgelopen week is weer voorbij! Kijk je mee naar weekoverzicht 26?

Maandag – Donderdag
Maandag brachten we de hele dag op het strand door. Bedjes en een parasol huren en lekker lezen. ’s Avonds lekker uit eten en nog een paar drankjes doen: helemaal goed!
Op dinsdag stond het enige uitje van de vakantie op de planning. Een boottochtje langs de prachtige kustlijn van Portugal gevolgd door een zoektocht naar wilde dolfijnen. Die kustlijn (en de grotten) waren werkelijk waar prachtig! En ook wat het dolfijnen spotten betreft hadden we geluk: na een paar minuten hadden we ze gevonden. Super speciaal om ze in het wild te zien. Ik heb er geen foto’s van weten te maken, ze komen namelijk maar voor een paar seconden boven om lucht te happen.

Op woensdag lagen we een dagje aan het zwembad van ons hotel, en op donderdag…
Nog even een paar laatste foto’s gemaakt van het fijne utizicht..
Dit was het uitzicht bij ons hotel! :).  En om 4 uur ’s middags werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan.
In Nederland is het een uurtje later dus we kwamen pas rond een uurtje of 11 aan in Nederland. Om 12 uur ging de laatste trein dus het werd nog spannend of we die gingen halen (we zaten ook nog eens op de polderbaan dus moesten een kwartier taxiën).

Om 10 voor 12 kwamen onze koffers als 1 van de eerste de baggage band op. Snel eraf geplukt en naar de trein gerend. Hiephiep, hoeraaaa! We hadden hem gehaald op 3 minuten, dat was wel even een fijn gevoel.

Vrijdag
Na heerlijk te hebben geslapen in ons eigen bedje werden we de volgende ochtend verrast met twee nieuwe stoelen en een tafeltje op ons balkon. Michael’s moeder had ook nog eens het balkon en de trappen geverft toen wij in Portugal zaten én het hele huis schoon gemaakt (ohja, en een ontbijtje voor ons klaar gezet). Dat is nog eens lekker thuis komen zeg! Zo fijn!
In de middag deden Michael en ik een rondje moeders. Eerst langs zijn ouders, toen langs mijn ouders op de tuin.
’s Avonds vertrok Michael om naar vrienden toe te gaan. Ik ging na twee weken alleen maar op mijn luie gat liggen weer voor een rondje hardlopen. In de regen. Best wel weer even wennen dat Nederlandse weer op deze manier ;).

Zaterdag
Op zaterdag deed ik vrij weinig.. Ik keek met een half ook naar de Toure de France..
Met dat overige anderhalf oog keek ik, zoals dat hoort tijdens de toure de france, de binnenkant van mijn ogen ;). Haha, Michael kwam naar boven en maakte stiekem deze foto van me. Ik lig er lekker charmant bij ;).
Ik werd door Michael verwend met heerlijke zelf gemaakte vegetarische burgers. Yummie!

De rest van de avond keken we 5 afleveringen van The People v. OJ Simpson. Interessante en leuke serie!

Zondag
Op zondag ging ik even langs het huis van mijn ouders, en ik kon het niet laten om weer een foto te maken van dit dikkerdje. Ik had tijdens de vakantie mijn scooter bij mijn ouders in de achtertuin neer gezet dus die kwam ik even op halen.
Eenmaal weer thuis ging ik direct aan de slag met het avond eten: zelfgemaakte pizza’s. We hadden een eter en deze pizza (deeg gemaakt in mijn broodbakmachine) ging er bij ons alledrie heel goed in.

En dat was hem al weer, onze vakantie en het lekkere lange weekend dat daar op volgde.  Ik ben heerlijk uitgerust en helemaal klaar om weer aan de slag te gaan op mijn werk. Kom maar op!

Jij ook een goed weekend gehad?

6 Comments

1. Morgaine 3 juli 2017

Wat lief van moeders, dat was zeker fijn! En die stoeltjes lijken direct uit Loods 5 te komen, daar heb ik ze in elk geval ook gezien, hahahaha

Jee, inderdaad een dikkerdje en de tour, lol, als ik inderdaad ook even half oog wil doen, lees powernap of zo, dan zet ik de toer op als ze even verder zijn straks weer, de lange ritten, bergritten bla, dat monotone geluid dan van de helicopter(s) maakt meestal dat ik wakker wordt omdat ineens tennisballen hoor ploppen of zo 😉 hahahaha

Mijn weekend was best zwaar maar nu ben ik helemaal happy! Mijn slaapkamer is gewit, en vooral het plafond was keihard nodig, sinds ik hier woon, was het plafond daar nog nooit gedaan/gewit, na 23 jaar mocht dat wel een keertje 😉 yesssssssss, gelukkig kreeg ik gisteren hulp die het laatste kwart erin gezet heeft, anders was ik nu nog bezig geweest vandaag, nu alleen nog poetsen, alle witsel verwijderen van de vloer en dat wordt ook nog een klusje.

X
    Morgaine onlangs geplaatst…Op naar de Nieuwmarkt (Amsterdam)My Profile

2. Sandra 3 juli 2017

Die foto’s van Portugel zijn zo mooi! Die kustlijn is echt indrukwekkend. Tof dat jullie nog dolfijnen hebben gezien! Lekker thuiskomen ook met een ontbijtje en de nieuwe spullen op her balkon. Wat lief!
    Sandra onlangs geplaatst…Photo Diary #110 | Productief, falafel freak & LP’s luisterenMy Profile

3. Laura 4 juli 2017

Hoe beviel je eerste werkdag?hmm lekker vega burgers en zelfgemaakte pizza!!! En die stoeltjes zijn echt super leuk!

4. Lisette 4 juli 2017

De kust van Portugal is prachtig. Ik ben wel in vorig jaar in Lissabon geweest. Maar wil zeker terug een keer naar de kust.

5. Romy 4 juli 2017

Wat ziet het er in Portugal prachtig uit! Heerlijk dat jullie even echt hebben kunnen uitrusten en relaxen daar. Supertof ook dat je dolfijnen hebt kunnen spotten! Wat lief dat je schoonmoeder het huis en het balkon onder handen heeft genomen. Die stoeltjes zien er echt heel leuk uit!
    Romy onlangs geplaatst…Bucketlist-moment: dé tas van mijn eerste salarisMy Profile

6. Nesrin 5 juli 2017

Wat ontzettend lief van Michaels moeder! Zo zou ik ook wel willen thuiskomen. Portugal ziet er mooi uit zeg. Fijn dat je mocht genieten van een lang weekend na de vakantie.
    Nesrin onlangs geplaatst…Hardlopen stoppen of toch doorgaan?My Profile