New york, reis en dag 1!

Hallo lieve lezers! 😀 Vandaag de eerste update vanuit de city that never sleeps! Zaterdag vertrokken we vanuit huis naar Schiphol. Na het inchecken deden we nog even een biertje en was het tijd om naar ons vliegtuig te gaan. Om 16u zou de gate dicht gaan maar toen we er rond half 4 aankwamen bleek onze vlucht een beetje vertraagd… niet handig want op onze overstap hadden we maar anderhalf uur om over te stappen. Uiteindelijk bleek er op de landingsbaan niet meteen plek voor ons te zijn en hebben we nog een kwartier rondjes gecirceld. Je kan je voorstellen dat de overstap op Londen redelijk chaotisch was maar we waren gelukkig niet de enige Nederlanders die op deze manier reisden dus er werd op ons gewacht (alleen kwamen we daar pas achter toen we bij de gate waren ;)). Nou Michael en ik zaten helaas niet naast elkaar in het vliegtuig. Dat was stom. En toen moesten we ook heel lang in het vliegtuig wachten tot we konden vertrekken…

Een uur later dan weer gepland gingen we weer de lucht in. Op zich een prima vlucht waarin ik 2 films keek en geen seconde sliep.. eindelijk in New York geland waren kwam het volgende probleem. De gang waar je door moet lopen (die ze op het vliegtuig aansluiten) deed het niet. Uiteindelijk moesten we nog een uur en een kwartier in het vlegtuig blijven zitten tot we eruit kunnen. Het was ondertussen al 4 uur ’s nachts Nederlandse tijd. Erg moe dus. De douane doorkomen ging (naast dat het wel lang duurde) gelukkig erg soepel. En een taxi rit later kwamen we om 7u (1 uur New Yorkse tijd) aan in het hotel. Tijd om eindelijk naar bed te gaan!

Hoewel we er pas half 2 inlagen (ik stap vanaf hier over op NYse tijd) waren we om 6u weer klaar wakker. Hallo jetleg! Nou een prima ontbijtje en na nog een beetje tv kijken was het tijd om Manhatten in te gaan! Ons hotel zit namelijk in Brooklyn. Metrootje en je bent er zo! Hallo enorme gebouwen! We hadden geen plan gemaakt en zijn gewoon gaan lopen. Heel veel gaan lopen. Van het meest zuidelijke puntje van Manhatten over Broadway naar het Central Park. Het weer was prima, een fris windje en zon! En de bomen hier zien er prachtig uit! Ik ben er dol op :). Toen we later op een kaartje terug keken bleek dat we vlak langs allemaal New Yorkse ‘hoogtepunten’ waren gelopen. Haha! Ach, we hebben nog tijd zat :).

Rond een uurtje of 2 lunchten we in een leuk tentje. Mijn eerste echtde Akerikaanse burger en hij was heerlijk! Ik ben in hamburger hemel, en laat ik nou net heel erg van hamburgers houden ♡!  Na het eten besloten we nog even te winkelen en daarna weer naar het hotel te gaan waar we rond 6e aankwamen. Helemaal gesloopt. Nog even tv kijken op bed en rond 8e gingen we op zoek naar het tentje in de buurt dat ik op tripadvisor had gevonden. Die vonden we niet maar uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten bij een bbq tent 500 meter bij ons hotel vandaan.

Rond 10e waren we weer terug en was het bedtijd. En om 5u waren we weer klaar wakker. Werkt zo’n interne klok blijkbaar toch best wel goed ;). Over een half uur kunnen we weer ontbijten dus dat gaan we dan maa doen. Voor vandaar overdag hebben we nog geen echte plannen. Minder lopen dan gisteren in ieder geval want anders houden we het niet vol. Michael loopt al mank omdat hij een zere knie heeft dus onze metrokaart moeten we maar wat vaker gebruiken. Vanavond is het tijd voor de basketbal wedstrijd. Heel benieuwd naar :D! Tot snel!

P.s. Ik typ dit vanaf mijn telefoon en heb dus geen invloed over waar de foto’s staan. Zal wel niet mijn mooiste indeling ooit zijn maar jullie moeten het er maar mee doen ;).

4 Comments

1. Infinity 20 oktober 2014

Jammer dat jij en Michael niet naast elkaar zaten in het vliegtuig!

Beantwoorden
  2. Rosanne van Dieren 20 oktober 2014

Wat leuk, een vriendin van mij is ook zaterdag vertrokken met haar familie naar NY. Heel veel plezier <3

3. Paul 20 oktober 2014

Wat een afschuwelijke vliegreis. Gelukkig maakt NYC veel goed. Heel veel plezier samen.

Beantwoorden
  4. Sas 25 oktober 2014

Wat een super leuke foto! Veel plezier