Reisverslag van ons weekendje Londen!

Zooo, wat een heerlijk lang weekend hebben wij gehad zeg! Ik gaf Michael voor zijn 30e verjaardag een weekendje Londen cadeau (cadeaus waar je zelf van mee kan profiteren zijn de beste cadeaus ;)) en afgelopen donderdag was het zo ver: tijd om naar Londen te vertrekken. De wekker ging al lekker vroeg, want om 9 uur vertrok ons vliegtuig. En aangezien je vervolgens een uur ‘terug in de tijd gaat’ kwamen we ook rond een uur of 9 (iets vertraging) aan in Londen. Tijd om ons avontuur te beginnen!

Onze eerste dat in Londen: Langs de bekende bezienswaardigheden

We kwamen dus al lekker op tijd aan in Londen. Aangezien we pas rond een uur of 3 konden inchecken in ons hotel dropten we onze baggage op het trein station en gingen we op de voet verder met het verkennen van de stad.
Als eerst liepen we langs Buckingham Palace. Niet bijster interessant vond ik. Wel grappig om te zien..
Door naar de Big Ben, die geen geluid maakt de komende jaren. Gelukkig stond de kerktoren zelf niet volledig in de steigers en konden we hem nog wel bewonderen.
London Eye (niet op de foto) en Westminster Abbey kwamen daar natuurlijk ook nog voorbij. Leuk om de bekende hoogtepunten van Londen weer eens te zien (en voor Michael een eerste keer).

We haalden onze koffers op, gingen met de metro richting ons hotel en hadden het geluk dat onze kamer klaar was waardoor we rond 2 uur al konden inchecken. Even een middagdutje hadden we wel nodig (had ik al gezegd dat we erg vroeg op moesten?).

Ons hotel zat trouwens in Shoreditch, een erg leuke wijk! En na een powernap gingen we weer naar buiten om de stad verder te ontdekken.
St. Paul’s Cathedral lag redelijk op loopafstand. Ook redelijk indrukwekkend!

De eindstand van dag 1 was 18.9 kilometer op de teller, oftewel: 27,186 stappen.

Dag 2: Nog meer lopen!

Op vrijdag gingen we na het ontbijt richting Camden Market. Dit omdat het in de ochtend aan het regenen was, en deze markt grotendeels overdekt is. Leuke wijk is Camden ook!
Vanaf Camden een metro terug richting het centrum en van daaraf weer heel. veel. gelopen. En omdat je niet naar Londen kan gaan zonder een foto bij een rode telefooncel bovenstaande foto ;).
Gelukkig knapte het weer in de middag weer op. En dus genoten we verder van lekker veel wandelen ;). Voornamelijk in en rond Soho (zie ook bovenstaande foto).

Eenmaal uitgewandeld heel even bij komen in het hotel en daarna de wijk in op zoek naar lekker eten..
Dat lukte aardig bij een leuke tent in de buurt!
Yummie in my tummy (Michael en ik deelde bovenstaande natuurlijk).

Eindstand van dag 2: 15.99 kilometer en 23,047 stappen.

Dag 3: Hoog in de lucht ontbijten!

We kregen van mijn nichtje een goede tip: naar de Sky Garden gaan! Ik boekte daar een ontbijtje op zaterdag..
Met dit als uitzicht <3! Not bad, not bad at all.
So pretty!
De Sky Garden (wij aten in de Darwin Brasserie, helemaal bovenin) zit trouwens in de gebouw in het midden op bovenstaande foto, achter de kerkklok.

Na het ontbijt liepen we door naar de…
Londen Bridge! Super toffe brug is dat ook! Vanaf daar liepen we weer heel veel. Kwamen we weer een leuk marktje tegen (met allemaal lekker eten waar we geen zin in hadden omdat we net ontbeten hadden ;)), om uiteindelijk met het ov naar Notting Hill te gaan.

Notting Hill (en de Portobello Road Market) waren zowel Michael als ik niet erg wild van. Het was er vooral heel erg druk en niet bijzonder vonden wij.

Vanaf Notting Hill nog even naar het hotel om bij te komen en lekker op tijd naar een populair restaurant in onze buurt.
Waar we echt heerlijk (!) Indisch hebben gegeten bij Dishoom: echt een aanrader! We hadden geluk dat er direct een tafeltje beschikbaar was (ze doen daar niet aan reserveringen), toen wij weg gingen was er een rij waar je bang van werd (het zou me niks verbazen als je twee uur op een tafel moest wachten in die rij..).

Eindstand van dag 3: 16.13 kilometer en 23,236 stappen.

Dag 4: weer naar huis, maar eerst nog heel veel.. LOPEN!

Op zondag vlogen we, aan het einde van de dag, weer naar huis. Maar eerst nog verder op onderzoek uit. We begonnen met Shoreditch, ons ‘eigen’ buurtje. Deze buurt staat onder andere bekend om de toffe street art.
Verder kwamen we per ongeluk op de Brick Lane market terecht. Ook super tof en zeker de moeite waard om te bekijken (lekker veel eten, maar je kan hier ook echt shoppen, iets dat wij niet hebben gedaan).

Lopen, lopen, lopen. En rond een uur of 1 onze koffers bij het hotel opgehaald en richting het station gegaan waar we onze koffers weer hebben opgeborgen. Minpuntje was alleen dat in het weekend vrijwel geen enkele metro reed vanwege onderhoud en we dus extra veel op de voet (met koffers) moesten doen..

Uiteindelijk zijn we nog even terug gegaan naar Picadilly Circus om snel wat nieuwe spijkerbroeken voor Michael in te slaan en zijn we vervolgens richting het vliegveld gegaan.

Het vliegtuig zou eigenlijk om 8 uur gaan, dit werd uiteindelijk pas na 10e waardoor we de laatste trein misten en met de taxi naar huis moesten. Geen ramp, maar man wat was ik MOE en wilde ik graag in bed liggen.

Al met al hebben we echt een fantastisch lang weekend gehad. Geluk met het weer, enorm veel van de stad kunnen zien en genoten van alle mooie tenten en het lekkere eten. Londen, je was fantastisch!

Eindstand van de laatste dag: 18.34 kilometer en 26,426 stappen.

Dat brengt de totale eindstand op: 69.36 kilometers en 99,896 stappen! En ze waren het de vermoeide benen allemaal waard ;).

Ben jij wel eens in Londen geweest?

9 Comments

1. Morgaine 12 september 2017

Wauw, heel veel gezien en beleefd, prachtige foto’s ook!

En het weer, die zat ook helemaal mee dit keer als ik het zo zie 😀

Zelf ben ik er nog nooit geweest, trekt mij ook niet, maar als het op mijn weg komt, zal ik er zeker heen gaan.

X
    Morgaine onlangs geplaatst…Een baby dekentje gehaakt voor… De Shells Blanket patroon.My Profile

2. Madelon 12 september 2017

Leuk verslag! en mooie foto’s ook. Zo te zien een geslaagd weekend 🙂

3. sARAH 12 september 2017

Leuk dat jullie zoveel gezien hebben! Shoreditch staat nog steeds op mijn lijstje om ook eens te gaan bezichtigen. Lijkt me leuk om al die street art te kunnen zien. En wat jammer dat Notting Hill niet zo beviel door de drukte. Ik vind het er namelijk altijd super gezellig. Heb het er ook nog nooit echt heel druk geweten. Misschien juist pech gehad ofzo? Of ik heb altijd geluk gehad met de kalmte 🙂 Hoe dan ook een heel tof reisverslag!!!
    sARAH onlangs geplaatst…I wanna run with the wild horsesMy Profile

4. Sammie 12 september 2017

Ik ben 1 keer in Londen geweest en wil absoluut nog eens terug met Tommy. Zo te zien hebben jullie het erg leuk gehad, veel leuke foto’s! Ideaal ook dat je wat eerder in kon checken!

5. Rebecca 12 september 2017

Waauw die sky garden lijkt me een perfecte plek om te ontbijten. Wie wilt er nou niet rustig ontbijten met dat uitzicht. Wat een gave tip was dat! Ik wil ook weer een keer naar Londen gaan, het is zo tof!
    Rebecca onlangs geplaatst…Dit gebeurt er als je een maand geen gezichtsverzorging gebruiktMy Profile

6. Nesrin 13 september 2017

Wauw jullie hebben echt veel gelopen! Rode lipstick en een top met streepjes is een combinatie I LOVEEEE! Staat je goed.

7. Saskia 13 september 2017

Oh JAJAJAJA. Ik ben weer hélemaal terug met deze foto’s. Echt liefde voor deze mooie stad. De Sky Garden staat nog op mijn to visit lijstje…

8. Anne-Sterre 13 september 2017

Veel gezien zeg! London blijft leuk 🙂

9. Joyce rdt 24 september 2017

Ik hou van deze stad. Ik probeer er elk jaar een keertje heen te gaan, alleen maar liefde! Liefs.x